Blog Archive

Powered by Blogger.

Friday 7 November 2014

Ledene griz kocke

Posted by Unknown  |  No comments






Recept je iz moje prve sveskice recepata, stara je preko 30 god. :) Izmenjena je samo količina griza,( meni je 200 gr. bilo mnogo) i naziv, pored "običnih" ledenih kocki, ovo su nam "griz" ledene kocke. :) Da, sada se bojim da stavim sveža žumanca, nekada se o tome nije razmišljalo...




sastojci

kora

7 belanaca
5 žumanca
10 kašika šećera
4 kašike brašna
3 kašike kakao
6 kašika vode sobne temperature
1 kašikica praška za pecivo

fil

1 l. mleka
180 g. griza
250 g. maslaca ili margarina
250 g. šećera u prahu
4 vanilin šećera
2 žumanca
2 kašike kristal šećera

glazura

ja sam imala čokoladu "Najlepše želje" 250 g. pa sam napravila ganache, dodala sam još 2 dcl. slatke pavlake i 1 kašikicu maslaca. 

može i obična glazura od 100 g. čokolade i 3 kašike ulja. 

Postupak.


Umutiti belanca i šećer u čvrst sneg. Ja mutim tako što odmah po početku mućenja belanaca mikserom velikom brzinom dodajem postepeno šećer i onda mutim sve zajedno. 
U sneg od belanaca dodati žumanca lagano mešajući, zatim i brašno, kakao i prašak za pecivo, takođe postepeno uz lagano mešanje. Na kraju dodati i kašiku po kašiku vode.
Smesu izliti u nauljen i brašnom posut pleh i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni oko 15 do 20 minuta. 

Fil

U mleko dodati vanilin šećer i skuvati griz. Nemojte odmah skinuti sa vatre čim se zgusne, griz treba da se kuva najmanje 10 minuta. 
Ostaviti da se ohladi.
2 žumanca i 2 kašike šećera penasto umutiti, da pobele žumanca pa kuvati desetak minuta na pari. Ostaviti da se ohladi.

Umutiti maslac i šećer u prahu, dodati žumanca, dobro sjediniti pa dodavati po 2,3 kašike griza stalno muteći velikom brzinom. 
Rasporediti fil preko ohlađene kore, staviti glazuru i dobro ohladiti nekoliko sati u frižideru.

Moja tepsija je dimenzija 23x32 cm.

20:34 Share:
About Naveed Iqbal

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim venenatis fermentum mollis. Duis vulputate elit in elit. Follow him on Google+.

0 comments:

Get updates in your email box
Complete the form below, and we'll send you the best coupons.

Deliver via FeedBurner
Proudly Powered by Blogger.
back to top